RHODES 2022 : Prvý výlet a cesta pobrežím a juh ostrova s dvoma moriami

Juh ostrova Rodos.
FOTO : Všetky práva vyhradené.

Pobrežie Egejského mora je nádherné... Určite si ho treba prejsť...

DŽEM

Ešte pred návštevou Kamirosu som si spomenula, že na tejto strane nám niekto vravel, že je farma a robia na nej skvelý papájový džem. Po ceste sme našli predajňu s miestnymi džemami. Naozaj miestnymi!

Pani v obchode bola veľmi milá, ukázala mi ich vína, rôzne druhy medov a džemov. Aj som sa opýtala na papáju, ale vravela, že na Rodose sa bežne nepestuje a majú plodiny ako paradajky, jablká, pomaranče, figy a ďalšie.

Pomarančový džem.
FOTO : Všetky práva vyhradené.

Tiež ponúkali ochutnávku, ale znova ma chlapci čakali v aute a ... Takúto ochutnávkovú dovolenku si dajte vo dvojici a ozaj obehnite celý ostrov. Zdržte sa na farme, vo vinárni... Vychutnávajte a užívajte si toto úžasné miesto. Aspoň, to by som Vám odporúčala.

Vzala som si aspoň pomarančový med. Pani vravela, že je bez kozervantov, farbív a je ozaj len prírodný džem. možno malý džemík, ale pre mňa obrovský úlovok. Ak sa bude dať, sem sa určite pri ďalšej návšetev ešte vrátim...

Pobrežie Egejského mora by som rozdelila na dve časti. Hornú - od hlavého mesta Rodos sa postupne vzďaľujete smerom na juh od hluku a turistov... Dolnú - najneskôr od mestečka Kamiros začína iba cesta a more... A úsek, ktorý je povedzme od mestečka Kefaliá až takmer po Kattaviu je rozprávka. Šli sme autom, kde hrali iba grécke piesne. More vedľa cesty aj s jeho vlnami. Slnko zapadá... Takéto niečo je presne tá chvíľa , ten krátky okamih, ktorý si budete pamätať navždy.

Počas tejto romantiky prišla realita. Klesol a benzín a v tejto časti sme našli iba jednu benzínku, tak sme natankovali tam. Muselo to byť niečo miestne, veľmi malá a žiadne veľké logo. Keďže končila aj baterka na telefóne a pamäť s fotkami bola takmer plnú, bolo treba kúpiť aj kábel na nabíjanie do auta. Auto nám natankovali a kábel sme dostali. Akurát bloček tu nejak neriešili...

Natankované sme mali a mohli sme ísť. Ali sme aj cez Monolithos, kde sme videli nádherný hrad. Aj ten by som nabudúce rada videla.

Ďalej na ceste medzi Monolithosom a Apolakkiou idete cez povedzme les. A cez cestu nám prešla miestna srnka! Keď sme spomalili, aby sme si ju lepšie pozreli, len si spopkojne šla ďalej. Pre mňa osobne to bol nádherný zážitok, keďže divú srnku som ešte nestretla.

Tiež uvidíte aj menšie farmičky, pestovanie melónov (vyzeralo to ako melón) a niekde v strede tej pustatiny bola aj reštaurácia. Tá ale vyzerala ako zatvorená. Môžete ju nabudúce vyskúšať navštíviť, či je otorená alebo zatvorená.

Juh ostrova Rodos.
FOTO : Všetky práva vyhradené.

Keď sa dostanete za mestečko Kattavia, tak sa zrazu ocitnete niekde na odbočke... Bez tabuľ... Podľa našej mapky viedla do Prassonissi iba jedna cesta a vyzeralo, že to je ono. Dlho sme šli... Len suchá zem a sem-tam nejaký ker... Zrazu asi elektráreň, alebo možno aj tajná stanica na vesmírny výskum... Vyzeralo to rôzne... Aj sme mali obavy, kam to ideme a aby sme sa neocitli znova v armádnom priestore...

Trochu odbočím a powiem Vám, że v druhom výlete sme sa dostali do armádnej zóny, kde sa nemohlo ani fotiť. Nie do tej úplne tajnej, ale boli tam upozornenia. Jednoducho tadiaľ vedie jedna z ciest k Egejskému moru.

A späť k prvému výletu :) Už sme rozmýšľali, či ideme dobre a či by sme to nemali otočiť... Zrazu sa pred nami otvoril tento nádherný pohľad... Piesková pláž... Zapadajúce slnko... Dve moria... Obaja s drahým sme ako neandrtálci, čo prvýkrát vidia kebab urobili : ,,Waau!"

To bola posledná fotka, ktorú môj telefón zvládol a skončila sa jeho púť...

Dole po tejto ceste sa dostanete k pár domečekom, kde je reštaurácia, nejaké obchodíky a suveníry. Je tam aj tabuľa, pred ktorú keď sa postavíte, tak vidíte rozdelenie : na ľavej strane je napísané Stredozemné more a je tam výrez a značka pre pokojné more. Na pravej strane bolo napísané Egejské more a výrez pre more so značkou vĺn. Úzky pieskový pás rozdeľoval dve moria, ktoré sú tak odlišné...

Egejské more je divoké, má vysoké vlny, je búrlivé... Tu bolo množstvo surférov, ktorý sa bláznili na vlnách. Stredozemné more je pokojné, príjemné, má symbolické vlnky... Tu sa ľudia kúpali na pláži.

V Prassonissi má byť maják, ktorý som veľmi chcela vidieť a je to úplný juh ostrova. Kvôly surferom sa nedlao ísť autom cez pieskový pás a prejsť až k majáku. Taktiež aj slnko zapadlo a fúkal studený vietor. Bolo nám chladno a po tme behať... Nuž maják musí tiež počkať do ďalšej návštevy. Keďže som videla, ako je tam nádherne, rozprávkovo, úžasne...Proste WOW! Toto bude nabudúce prvá zastávka výletu.

Sadli sme do auta a s prichádzajúcou tmou sa ťahali naspäť do hotela. Prišli sme niekedy medzi 20:00-20:30h... Auto sme museli odovzdať do 21:00h. Na izbe sme sa iba prezliekli a utekali na večeru. Ale o jedle v hoteli Vám napíšem samostatne, nie maškrty! Och! Som haldná, len si na ne spomeniem.

A toto je koniec prvého výletu a môžete sa tešiť aj na spísanie výletu číslo dva, kde boli ďalšie nádherné miesta na Rodose.