TRAVEL : MITSIS ROYAL MARE na ostrove Kréta - Už nikdy viac...

Hneď na úvod musím napísať, že určite nesúhlasím s 5 hviezdičkami pre tento hotel. Zachovám si svoj optimizmus a veľkorysosť a dám mu 3 hviezdičky... Aj keď mravce a nefungujúca elektrina je skôr očakávaná v bezhviezdičkových chatách či penziónoch.

PRÍCHOD

Cesta z letiska trvala asi 40 minút a to sme boli druhou zastávkou autobusu. Po príchode nám vzali kufre a poslali nás rovno do jedálne, aby sme sa najedli. Keďže lietadlo meškalo vyše hodiny, tak aj my sme prišli v čase, kedy už kuchyňa pomnaly mala zatvárať. Stihli sme to akutár.

MRAVCE NA IZBE

Kým sme jedli, tak nade pasy zostali na recepcii a pripbravili všetko potrebné. Po celom dni cestovania sme sa veľmi tešili na izbu - sprcha a spať. Na izbu nás priviezli tým malým autíčkom, aj kufor vyniesli... ale v izbe bola diaľnica s mravcami! Vychádzali zo medzery medzi stenou a skrinkou a boli pozdĺž celého stola... šli aj cez poháre a príbor nachystaný na tanieri... Ukázali sme to pánovi, ktorý nás viezol a povedal, že zavolá upratovanie. Pri tom ako priebežne vyliezali ďalšie a ďalšie mravce a pri pohľade na tých niekoľko zabitých, to aj skrz únavu bolo veľké znechutenie z izby... Izba bola celkovo vybývaná a veľmi malá oproti tým v hotely Andriana na Rodose a v hotely Paloma Finesse v Turecku. Klasická malá hotelová izba...

Upratovačka prišla a zvonila na zvonček... Myslela som, že to je z telky, tak potom aj klopala... Tuto sme prvýkrát videli, že izby majú zvonček. Vzala, utrela mrtve mravce, pretrela stolík a hotovo. Žiaden sprej na mravce, ani nič. Samozrejme, že po niekoľkých minútách, vyšli ďalšie mravce z tej medzery...

Drahý bol tak vytočený, že šiel rovno na recepciu, aby nám vymenili izbu. Lenže bolo plno a tak sme jednu noc museli zostať v tej zamravcovanej izbe... Možno si poviete, čo tam po mravcoch a či nie sme rozmaznaní... Nie sme. Jednoducho pri určitej cene a pri počte 5 hviezdičiek nie je možné, aby hotel nezabezpečil deratizáciu v rámci bežnej starostlivosti o izby / hotel... Veď som nešla do lesa. A zároveň, to posledné, čo potrebujem, je doniesť si mravce domov a tak hľadať deratizéra, ktorý ma mravcov zbaví... Nie, ďakujem!

Na druhy deň sme prišli na recepciu a poslali s nami jedného pána, aby nás odviezol, či nám nová izba bude vyhovovať a ak áno, tak sa máme vrátiť späť a oni to prehodia v systéme. Tak nás odviezli, pozreli sme a táto izba bola aj krajšia, aj čistejšia, aj svetlejšie a hlavne bola bez mravcov... Aj umiestnenie bolo krajšie... Nebol to pohĺad na tzv. malý Big Ben (výhľad do záhrady), ale bol to výhľad na upravený bazén a bolo to celkovo krajšie. Ako sme neskôr zistili, tak sme mali pri nás hneď cestu hore k baru, k reštaurácii a aj rovnú cestu na pláž.

NEFUNGUJÚCA ELEKTRINA

Perličkami zo začiatku boli výpadky elektriny na cca 20min v priebehu dňa... Keďže sme boli cez skôr preč, tak to až tak nevadilo. Klíma sa dala zapnúť aj večer a izba sa vychladila... Lenže vo štvrtok ráno prestala ísť elektrina úplne... Nešla celý deň... Na pláži sa v bare objavil iba papier s odkazom, že eltrkiny pôjde zajtra poobede... To sme brali ako zlý žart... Ale nebol!

Celú noc, akurat pro najhorúcejších dňoch na Kréte v strede leta... 39 stupnov... a nejde klíma... Drahý behal do sprchy a nedokázal sa vyspať... Malý mal tiež hroznú noc, pretože to bolo príliš veľké teplo... Ja mám teplo veľmi rada, ale v dusnej betónovej izbe, dke sa ani vzduch nehýbe... Nuž vonku bolo lepšie... Len ak ste videli, čo preletelo popri vedľajšom balkóne so svetlom... Ako si mačka skáče po balkónoch... Tu boli mačky dosť útočné a rýchlo škriabali, byť doškriabaný mačkou na dovolenke, tiež nie je oddychová predstava...

Esteem večer sme sa vetrali von a sledovali sem nejaké dievča vo vedľajšom hotely, ako má vysvietenú izbu s klímou... Lebo elektrina nešla iba v našom hotely... A behá s telefónom a natáča sama seba na videá... Neviem, či bola komička, ale my sme sa dobre zabavili... Do toho tam ešte behal pár... Muž hovoril poľsky a bolo mu hlavne rozumieť nadávku : k***a, to jest co hotel, k**** hotel, nemá elektrinu,... A to sa nejak tak opakovalo celý čas, až kým neodbočili do uličky... Ale dalo sa s tým mužom iba súhlasiť.

Na piatok ráno sme si objednali auto s klímou a raduje sme z toho hotelu vypadli. Vzali sme si kľúče a este šli na raňajky... Pri grile si svietili kucháry mobilmi, aby videli, čo na tom grile vôbec robia...

Keď sme sa večer pred 21vou vrátili, tak elektrina už fungovala... Vraj nejakú hodinku či dve, čo sa to zaplo...

Elektrina potom chvíľu šla, ale asi obdeň drahého v noci budola horúčava, lebo elektrina zasa vypadávala... A tak nad ránom sa zrazu všetko zaplo... Aj telka začala hučať... Najprv sme mysleli, že malý nás chce zobudiť, ale on tiež spal a hluk ho zobudil... My sme spachtoši na dovolenke a vtávanie pred 6tou nepripadá do úvahy...

Do konca dovolenky ešte elektrina niekoľkokrát vypadla, ale už len na max pár hodín...

TAXIKÁR : Jeden taxikár vravel, že na Kréte tak hotely šetria elektrinu. Kraj sa im nechce investovať do eko opatrení a najjednoduchšie je pre nich jednoducho v strede sezóny vypnúť hosťom eletkrinu a to i urobí riadnu úsporu.

KDE JE SEAFOOD?

Jedlo bolo celkovo veĺmi chutné, ale je pravda, čo sa píše o Kréte... To nie sú rybári, ale chovatelia dobytka... Preto tu seafood veľmi nevidno... V jeden deň v týždni robili na grile krevety a v iný deň v týždni bola ryba na grile... Inak sa dala nájsť nejaká ryba, ale väčšinou v nejakej omáčke...

Naša celkovo predstava, že keď som pri mori, tak mi dajú niečo z mora sa tu celokom dosť rozbila...

Jedlo sa vždy dalo vybrať, aj bolo chutné, aj všetko... No seafood pri mori je u nás základ, keď sme na dovolenke, takže to nám tu veľmi chýbalo.

HLAVNÁ REŠTAURÁCIA, JEDINÁ REŠTAURÁCIA

Ak ste chceli jesť raňajky, obed či večeru, vždy sa trebalo vrátiť iba do hlavnej reštaurácie... My sme rodina plážového typu, ktorá je najradšej stále pri mori a pri mori chceme mať aj nejaký snack ( úplne stačia hranolky, nagetky, jednoducho niečo malé a slané). Preto nám štandardne stačia plavky a uterák a zopár kusov oblečenia :)

Lenže tu sme museli pred obedom ísť do izby, poprezliekať sa... Na mokré plavky veci nedáte, ani na spotenú kožu, takže aj sprcha a znova sa prekrémovať... Prísť do hlavnej budovy aq dať si obed... Potom na izbu, zasa do plaviek a konečne sa vrátiť na pláž... Pre nás to bola katastrofa.

Ak ale chodievate na obed do hlavnej budovy, lebo to tak máte radi, tak v tomto prípade by Vám hotel vyhovoval.

V hlavnej reštaurácii som stretla jednu pani, pochádzala z Grécka. Po niekoľkých dňoch ma aj oslovila, odkiaľ sme a povedala som, že so Slovenska. Usmiala sa a povedala, že jej priateľ je zo Slovenska! A dokonca z Humenného, resp. z dedinky pri Humennom! Keď som jej povedala, že aj ja pochádzam z Humenného, tak sme ani jedna nemohla uveriť, aká je to náhoda! Bola veľmi milá a vždy keď mohla nám pripravila stôl a pristavila sa aj na kus reči. Vravela, že sezónu tam majú viac ako inde, teda nie iba 6 mesiacov, ale aj 8-10 mesiacov...

V hlavnej reštaurácii bol celkovo milí personál a aj dosť lietali. Priebežne im tam stále behal manažér a kontroloval, či je všetko ako má byť.

NEVÝHODA KÁVA : ak chcete espresso zo stroja, treba si ho vypýtať od personálu. Stroj na kávu nie je dostupný.

VÝHODA DŽÚS : na požiadanie dostanete čerstvý pomarančový džús

VÝHODA a NEVÝHODA PRI NON-Lactose : pri mliečných výrobkoch nájdete aj alternatívy, napr. sójové mlieko, etc. Ale POZOR! Mlieko si nalejte a ochutnajte. Ja som si tak naliala pokazené mlieko do kávy, preto viem, že to treba kontrolovať...

VÝHODA SYRY : tie majú ľahšie ako sú tie naše, neviem, či ej to spôsobom prípravy, alebo aký druh mlieka použili, ale boli ozaj ľahšie aj na trávenie...

VÝHODA PALACINIEK a NEVÝHODA LIEVANCOV : Palacinky robili tenké a chutné, naj bolo pre mňa dať na nich pomarančový alebo figový džem... alebo med a škoricu... mňamka! Ale lievance boli veľmi múkové/práškové/také ako umele z nejakej zmesi...

VÝHODA : morčacie na grile bolo naozaj výborné

A LA CARTE

Toto bola pre nás úplna haluz! Ostatné reštaurácie boli všetko na objednávku. Pri mori je tiež reštaurácia, ale tá je iba na obedy a tiež bola a la cart... Asi vs trede dovolenky, keďže mali obsadené štadardne tak 3 stoly sme si pozreli, čo je voľné... A nebolo nič! No chápete? A pritom celý čas bola tá reštaurácia v podstate prázdna! To bolo ozaj na vytočenie, že reštaurácia na obedy, v podstate prázdna, ale objednať sa už ani nedá!!!

Vedľajší hotel mal tiež reštauráciu pri mori ako náš hotel, ale tam bola a la cart na večeru... a večera pri mori? Veď to je paráda!

Ešte bola nejaká sushi a la cart, tá bola zasa iba na večere... Tá bývala prevažne plná, ale tiež by sa našiel voľný stôl... Ale samozrejme, nič na rezerváciu!

A ešte tretia tam bola... Ta bola napoly zavretá, lebo ozaj polka reštaurácia bola prázdna, zatvorená, bez možnosti použitia! A to tvrdili, že majú plný hotel! A druhá polka bola tiež len na večeru a nebola plná. A jasné, že rezervovať sa už nedala!

Neviem, ako je myslený tento koncept, ale aby mi behali čašníci po prázdnej reštaurácii, kde platím čašníkov, kuchárov a všetko... A pritom absolútne nevyužitý priestor?! Veď rezerváčný systém ma byť uzavretý, až keď je všetko plné... Jedine, žeby mali personál, čo ozaj zvládne iba 3 stoly a všetko navyše je pre nich neunosné... A teda bohužiaľ by to znamenalo neschopný personál... Ale asi keby sa ten manažér, čo sa tak prietelil a fotil v hlavnej reštaurácii s niektorými hosťami išiel radšej pozireť aj do ostatných, to by tiež nebolo od veci...

My sme ešte celý čas hľadali snack. Lebo pri pláži je ejdna šípka a je tam napísané snack. Skúsili sme všetky smery od tej šípky, ale našli sme akurát bazén, kde bol priestor.. zjavne kedysi... na snack, ale teraz tam nebolo vôbec nič... Až nám jedny vraveli, že ešte v kreperke sa dá najesť a šli to vyskúšať... Keď sa vrátili vyzerali "nadšene"... Kreperka bola pod hlavnou reštauráciou, takže cesta do hlavnej budovy ich neminula achceli uba pizzu... Čakali vyše hodiny, kým doniesli obyčajnú pizzu! Jednoducho niekde urobia hodinky 60minút za 45 minút a niekde trvá 20minút aj dve hodiny... Už tam jesť nešli a ak mám čakať vyše hodiny iba na pizzu, tak to môžem ísť rovno o poschodie vyššie a byť v hlavnej jedálni...

Ešte sa vrátim k pláži, kde sa dala vziať zmrzlina či nejaký drink... Osobne mám rada, ak si dám drink na pláži... Tu sa dalo akurát mochito, alebo džin tonic alebo vodka-martiny... Ale iba jeden čašník to vedel namiešať... Ak sa vyznáte trochu dod rinkov, čo tieto drinky obsahujú, tak sa určite čudujete, ako môže byť 6 ľudí v bare a iba jeden dokáže toto namiešať...

A boli tu vždy rady na cca 20 minút státia... Niekedy aj viac... Jednoducho opíšem svoj prípad. Keďže tu ste si aj vodu museli vypýtať a nebola tu ľadnička, kde by sa dala vziať... Ani espreso stroj tu nebol dostupný, tiež ste si museli pýtať na bare... Tak som šla, že chcem dve dvojite espresa, fľašu s vodou, mochito a rum. Začala som hovoriť a po započutí espresa sa čašník otočil a šiel robiť espresa... Čakal pri stroji, kým sa dorobia, priniesol ich a pýtal sa, čo ďalej... Hovorím fľašu s vodou a ... Zasa som nedopovedala a odišiel po fľašu s vodou... Tak pokračujem, že chcem drink mochito a rum... Ja už som sa ani neodvážila chcieť zmrzlinu, lebo to espresso by som pila asi až na ďalší deň... Ja osobne som tam stále vyše 5 minút, predtým asi 25 minút v rade... A pri jednej slečne som onemela, keď mi ako mochito pripravila do pohára na whisky (taký hrubý plast) dala gin, kúsky mäty a citrónu a doliala minerálkou... ako... bez slov a s úžasom som prosto odišla... A zas iná slečna po slovách, že chcem drink vodka-martiny, sa ma opýtala, či do toho drinku chcem aj vodku... Ja už som nevedela, či sa mám prebiť za bar a si to pripraviť všetko sama alebo sa rovno rozplakať a od zúrivosti po nich hádzať aspoň tie papierové slamky...

Ak to porovnám s časníkmi na pláži v Princess Andriana, kde po pár dňoch si pamatali celú našu objednávku a už sme len kývli a začali pripravovať a rad mal najviac 5 či 6 ľudí... Jednoducho aj čašník musí vedieť a mať niečo v hlave... Čašníka nemôže robiť hocikto!

Jednoducho buď opijate hostí, aby nevideli nekvalitu hotela alebo nedáte ľuďom alkohol, lebo chcete, aby videli Vašu kvalitu... Ale nekvalita a bez alkoholu... Ako to už je ťažká kombinácia.

Nie žeby sme sa opíjali celé dni, ale to že si dáte pinakoladu po obede a prípadne ešte nejaký drink, lebo čosi ochutnáte... Veď je to dovolenka... A celý rok človek zasa bude iba robiť šoféra do školy, na krúžky, na oslave...

CHYBA  MODREJ VLAJKY

Pláž mala udelenú modrú vlajku... Osobne absolútne netuším prečo... Bola to katastrofa!

Ak je niekde modrá vlajka, človek očakáva nádhernú pláž a radosť z kúpania... Tuto zjavne vôbec nevyšlo a podľa mňa tu dali tú vlajku absolútne omylom...

V prvom rade riasy... Priemo u nás neboli až take citeľné, len malý pás mŕtvych rias sa prevaľoval s vlnami... Ale o pár metrov ďalej vyhadzovalo na pláž všetky tie riasy a tam voda čiarna a plná rias... To bolo hrozné...

Ostré kamene sa nachádzali všade... A kýms me tam boli boli prevažne červené a žlté vlajky... Mohli ste si dávať pozor ako ste chceli, ale vlna vás hodila vždy na nejaký ostrý kameň... Takže nohy sa nám dávajú dokopy od všetkých ostrých kameňov... Áno, viem, že sú topánky do vody, ale my v tom nevieme chodiť a na druhú stranu sme na dovolenke. vždy radi naboso... Malému sme ich kúpili a skoro sa v tom zabil, tak to hodil preč...

V mori bolo kopec kameňov a ak ste šli trochu od brehu, tak na tých balvanoch sa chodiť nedalo a ak klesla voda, tak ani plávať sa veľmi nedalo bez toho, aby ste si ošúchali nohy o tie kamene...

Na začiatku, keď som videla obrovký balvan v mori na pláži, tak som sa zhrozila... Neskôr, pri tých všetkých vlnách, sa za tým balvanom vymyl... volala som to čapačik... jednoducho miesto, kam vlny neudierajú a aj deti sa vedia namočiť do vody a rochu sa zabaviť... Zároveň sa na skale objavili male kraby a slimáky, tak sme sledovali ako ťahajú slamku, ako lezú kamsi do skaly, merali sme rýchlosť slimáka...

Na pláži bolo aj málo lehátok... Každý slnečník mal dve lehátka... A tu sa prejavilo aj prevažujúce nemecké osadenstvo, ktoré bolo schopné pred 6tou ráno utekať s uterákmi na pláž... Samozrejme, potom sa tam niektorí aj celý deň neukázali...

DUŠA HOTELA

Tu chýbala... Aj keď bolo všetko ako bolo... Od príchodu nám chýbal ten pocit, ktorý keď vojdete do hotela, tak Vás objíme relax, pokoj, jednoducho dovolenka... Tuto tento pocit vôbec neprišiel...

Navyše tu celý čas niekomu zvonil mobil so zvonením, ktoré mám ja nastavené v práci... Takže tak...

ZÁVER

Drahý zhrnul tento hotel slovami (po úprave na verziu, ktorá sa dá vôbec zverejniť a nemusí sa tzv. vypípať) : ,,Celé zlé..."

Nájdete na TripAdvisor - TU

Aj keď nerada píšem negatívne recenzie, keď sme si zrátali, koľko tento hotel stál a porovnali, že sme mohli byť za tú istú cenu aj dovolenku na Kube... Nuž, radšej si peniaze použite na zaplatenie iného hotela. Za nás to bol nahorší hotel, v akom sme boli, takže ho vôbec neodporúčame.

Fotografie nájdete v albume na mojom profile - TU.